KAAKGEWRICHT

Patiënten met stoornissen t.h.v. het temporomandibulair gewricht (TMG).

Een TMG-stoornis is de tweede meest voorkomende chronische musculoskeletale aandoening naast chronische lage rugpijn. Deze stoornis kan door verschillende factoren worden veroorzaakt, waaronder whiplash, val op het kaakbeen, post-operatief na een dentale ingreep, tandenknarsen, kauwgom kauwen maar ook stress, depressie en angst kunnen deze klachten in stand houden.

Daarom is er vandaag de dag een speciale rol weggelegd voor ons als kinesitherapeuten.

Wij beschikken nl. over de nodige biopsychosociale vaardigheden om zowel structureel als gedragsmatig een impact te kunnen hebben op het dagelijks leven van de patiënt met als doel het behouden en/of verbeteren van de levenskwaliteit.

Patiënten die aangeven hinder te ondervinden of pijn vertonen in volgende situaties kunnen wij zeker verder helpen :

• Moeite om de mond (voldoende) te openen of hierbij pijn ervaren.
  • Hoorbare en/of voelbare “klik” in het TMG bij het openen van de mond
  • Kaak die soms vast komt te zitten
  • Abnormale beweging van de kaak bij het openen van de mond
  • Problemen bij het kauwen (van hard voedsel)
  • Orofaciale pijn (t.h.v. spieren, hals, pijn bij slikken, pijn in het oor…) in afwezigheid van dentale pijn

Natuurlijk geholpen. Natuurlijk zullen wij je helpen en we helpen je graag op een natuurlijke manier.

JE KAN HIERVOOR TERECHT BIJ
LIESA RODET
PRAKTISCH
Bij je eerste bezoek breng je best volgende zaken mee :
  • voorschrift van de arts
  • een klevertje van de mutualiteit
  • je identiteitskaart
  • eventueel verslagen van bijkomende onderzoeken die U onderging (RX, echo, CT, NMR)
  • sportieve kledij om gemakkelijk je oefentherapie te doen.

Wij vragen vriendelijk om op tijd te komen voor je gemaakte afspraak. Op die manier kunnen wij je maximaal verder helpen. Er is voldoende parkeergelegenheid aan de praktijk, alsook een fietsenstalling.
Indien U verhinderd bent en uw afspraak niet kan nakomen, vragen wij U om deze minimum 24 uur van tevoren te annuleren. Zoniet zien wij ons genoodzaakt om dit aan te rekenen, weliswaar zonder tussenkomst van de mutualiteit.
HEEFT U EEN VRAAG?
NEEM CONTACT OP !